Lokalizacja | Centrum Dystrybucyjne LPP, Pruszcz Gdański |
Data | 2022 |
Powierzchnia | 850 m2 |
Projekt | Design Anatomy |
Zespół projektowy | Anna Branicka, Monika Loewenau-Solis, Barbara Wasilewska |
Zdjęcia | Tom Kurek |
Nagrody | Award Winner – European Property Awards 2023 w kategorii Public Service Interior |
Laureat konkursu 2023 European Property Awards w kategorii Public Service Interior
LPP
contact center
LPP, właściciel takich marek modowych jak Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay, zwrócił się do nas z prośbą o zaprojektowanie biura dla rozwijającego się zespołu contact center.
Klient podkreślił, że najważniejszy dla niego jest komfort pracy zespołu. Charakterystyczna dla tej funkcji jest dynamika pracy, hałas ale też potrzeba skupienia się. Open space dla 90 osób mówiących jednocześnie w kilkunastu językach potrzebował indywidulanego podejścia. Tak więc akustyka stała się osią projektu, wokół której zbudowaliśmy koncepcję. Zostały wykonane symulacje akustyczne i na ich podstawie zaproponowaliśmy rozwiązanie w postaci rozproszonego układu biurek. Umożliwiliśmy podzielenie podłużnego open space na trzy mniejsze strefy za pomocą przesuwnych paneli akustycznych uzupełnionych o tablice suchościeralne, które mogą być przydatne w pracy zespołowej. Dzięki temu rozwiązaniu pracownicy sami decydują o domknięciu i wykorzystaniu poszczególnych stref. Biurka zostały indywidualnie zaprojektowane we współpracy z firmą Nowy Styl.
Kolejnym istotnym elementem tego projektu poprawiającym komfort pracy jest zieleń. Dążyliśmy do tego, aby zieleń nie była tylko dodatkiem, ale prawdziwym wytchnieniem pod względem psychicznym oraz akustycznym. Dodatkowo zieleń posiada mnóstwo właściwości oczyszczających powietrze oraz stabilizujących mikroklimat i wilgotność w pomieszczeniu. Aby rośliny rozwijały się prawidłowo zastosowano specjalistyczne oświetlenie imitujące warunki naturalne.
Trudno było też nie nawiązać do branży klienta czyli tekstyliów. Zaproponowaliśmy indywidualnie zaprojektowane panele akustyczne w salkach spotkań, nawiązujące do patchworków. Tworząc tym samym bardziej domową atmosferę biura.
Dzięki współpracy i zaufaniu klienta powstała wyjątkowa przestrzeń, która może śmiało pretendować do miana najlepszego miejsca pracy typu contact center pod względem szeroko pojętego wellbeing.